بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

در این پایگاه می توانید آموزشها و اطلاعات مفیدی در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران را پیدا کنید...برخی از مطالب و تحلیلهای این سایت برگرفته از کتابها و منابع معتبر در مورد بورس ایران گرفته شده است. تعدادی از آنها نیز برگرفته از تحلیلها ، تجربیات و حتی خاطرات خودم در مورد سهم ها میباشد.

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

سلام دوستان عزیز

مطلب امروزم کوتاه ولی کلیدی است. اینکه برای خرید های خوب ، وقت بزارید و دنبال الگوهای ویژه بگردید. البته به شرطی که الگو ها را کامل بشناسید و بتوانید آنرا خوب شناسایی کنید.اگر تجربه و علم الگوها رو ندارید سراغ این شیوه نروید. چون استفاده از علم ناقص ، ضررش به مراتب از عدم استفاده از آن ، بیشتر است.

الگوی سر و شانه :

هرگاه در نمودارها شاهد تشکیل الگوی سر و شانه بودید ، معمولا می توانید تعبیر تغییر روند داشته باشید. الگوهای سر و شانه تا زمانی که در شانه راست یک جهش ایجاد نشده باشد کامل نمی شوند.

الگوی M یا سقف دو قلو - الگوی W یا کف دو قلو:

پدید آمدن سقف دو قلو یا M در روی نمودار سیگنال فروش می باشد و بالعکس آن ، کف دو قلو یا W سیگنال خرید تلقی می گردد.

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۱:۵۶

دوستان سلام

مطلب امروز ، در مورد اهمیت برگشت های مهم در روندهای سهم هست. چرا ما باید این برگشت ها را شناسایی کنیم و به آنها اهمیت زیادی بدهیم؟!

باید بدانید که :

- برگشت کلیدی در یک روند افزایشی زمانی رخ می دهد که یک قیمت بالایی جدید همراه با حجم معامله بالا تشکیل شود اما قیمت پایانی کمتر از قیمت پایانی روز قبل است.

- برگشت کلیدی در یک روند کاهشی زمانی رخ می دهد که قیمت در طی روز کاهشی بوده اما تقاضای قابل توجه بازار باعث تشکیل قیمت پایانی بالاتر از قیمت پایانی روز قبل شود.

همچنین برگشت کلیدی می تواند در طی دو روز دیده شود. به این ترتیب که روز اول یک قیمت بالایی جدید تشکیل شده و سپس قیمت پایانی ثابت باقی می ماند.

در روز دوم ممکن است قیمت باز شدن بازار در حوالی قیمت بالایی روز قبل باشد اما قیمت پایانی شدیدا افت می کند.

بدین ترتیب متوجه می شوید که با شناسایی این حرکت های مهم و برگشت های مهم و کلیدی ، چطور میتوانید نوسان گیری خوبی را انجام دهید و سود خوبی را در مدت زمان کم ، شناسایی کنید.

موفق و پر سود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۶ ، ۱۰:۵۶

آموزش بورس : اهمیت حمایت یا مقاومت قیمتی

شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶ ب.ظ

سلام دوستان عزیز

مطلب امروزم در مورد حمایت(Support) و مقاومت(Resistance) قیمت ها ست.

اگر به نمودار و گراف قیمتها دقت کنید ( مخصوصا در نمودار کندلی ) متوجه میشوید که برخی از مناطق قیمتها (کندلها) متراکم میشوند. یعنی قیمتها در یه محدوده ثابت مانده و فقط نوسان کوچکی داشته اند. اگر این مناطق را بررسی کنید ، متوجه میشوید که در برخی مواقع ، این مناطق متراکم ، همانند مانعی در سر راه حرکات قیمت عمل میکنند. زمانی که از یک مفسر بازار یا تکنیکالیست می شنوید که یک سطح قیمتی همانند یک حمایت تکنیکی قاطع عمل می کند احتمالا او محدوده تراکم قیمتهای روزانه یا هفتگی را در طولانی مدت مد نظر قرار داده است. پس این مناطق متراکم در واقع می تواند برای قیمتهای پایین خود ، نقش یک مقاومت را بازی کند و در مقابل می تواند برای قیمتهای بالاتر از خود، نقش حمایت را بازی کند.

حرکات مهم قیمت اغلب بعد از شکست ، این نواحی اتفاق می افتند. اغلب هر چقدر بازار زمان بیشتری را در حول این ناحیه ، نوسان کند در صورت شکسته شدن نوسان شدید تری در قیمت رخ می دهد. پس سعی کنید این نقاط متراکم را بدقت بررسی کنید.

نکته: سعی کنید خریدهای خود را بر روی حمایت های قوی انجام دهید و در مقابل در محدوده مقاومتهای قوی ، اقدام به فروش کنید. همچنین پیشنهاد میکنم از خرید بر روی مقاومت یا محدوده نزدیک به آن ، خودداری کنید زیرا این خرید میتواند ، خرید بسیار پر ریسکی باشد و در صورت برخورد با مقاومت ، دچار افت قیمتی شوند.

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۲:۳۶