بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

در این پایگاه می توانید آموزشها و اطلاعات مفیدی در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران را پیدا کنید...برخی از مطالب و تحلیلهای این سایت برگرفته از کتابها و منابع معتبر در مورد بورس ایران گرفته شده است. تعدادی از آنها نیز برگرفته از تحلیلها ، تجربیات و حتی خاطرات خودم در مورد سهم ها میباشد.

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

سلام دوستان

مطلب امروزم در مورد سود معاملاتتان هست. اینکه سود معاملاتتان محدود باشد و سریع از معاملاتتان بیایید بیرون (نوسانگیری) یا اینکه با دید میان مدت برای سودهای بالا خرید کنید ، کدام بهتر است؟

پاسخ به این سوال نیازمند بررسی و در نظر گرفتن عوامل زیادی است. از در نظر گرفتن روحیه و شخصیتتان در معاملات تا جوو حاکم بر بازار و ... البته ما درباره یک بازار سالم و بدور از رکود صحبت میکنیم که متاسفانه در حال حاضر شرایط بازار خیلی مناسب نیست ولی امیدوارانه نشانه هایی از بهبود شرایط بازار دیده میشود. بهرحال همانطور که یک راننده ماهر ، در جاده های مختلف و شرایط مختلف آب و هوایی ، شیوه ها و سرعتهای مختلفی برای رانندگی بر می گزیند ، از یک معامله گر توانا و موفق هم هم این انتظار وجود دارد . او باید بتواند در بازارهای نزولی ، صعودی ، خنثی و حتی در دوران رکود بازار (که در تمامی بازارهای دنیا ، این وضعیتها وجود دارد ) بهترین گزینه ها و شیوه های معاملاتی و حتی بهترین شیوه های مدیریت سرمایه را اتخاذ کند تا موفق شود.

هدف از این نوشته ، این است که شما را تشویق به سود حداکثری کند. به نظر نویسنده ، همانطور که شما در ضررها باید مراقب حمایت ها و از دست ندادن آنها  در معاملات باشید ، زمانیکه هم در سود هستید ، مراقب مقاومتها باشید و اینکه اگر دیدید توان عبور از آنرا ندارد ، سیو سود کنید ، یعنی در اوج سیو سود ، نه وقتیکه سهم ریخت تازه به فکر سیو سود باشید. معتقدم اگر از علم تکنیکال درست استفاده کنید و برای جستجوی سهمهای خوب تلاش کنید تا سهمهای خوبی در کف قیمتی و کف کانال صعودی شناسایی کنید ، می توانید سودهای خوبی رو دشت کنید. اگر بعد از شناسایی این سهمها ، سهمتان طبق پیش بینی شما شروع به حرکت و برگشت به سمت قیمتهای بالا کرد ، دیگر صبور باشید و به سودهای کم راضی نباشید . اهداف قیمتی را برای خودتان از طریق  مقاومتها شناسایی کنید و در آن نقاط سیو سود کنید ، یا به این صورت باشد که در هر مقاومت پله ای از سهام خود را بفروشید. مثلا در سه مقاومت هر کدام 33 درصد... یا در دو مقاومت و هرکدام 50%.

علت این حرفم این است که معمولا زمان زیادی برای شناسایی سهم مناسب لازم است و همچنین زمان لازم است تا سهم ها به سمت صعود حرکت کنند ، خوب این تلاش و صبر نباید پاداشش 2-3% باشد.. باید بیشتر از اینها باشد که بتوانید به خودتون به عنوان معامله گر موفق افتخار کنید و از سودهاتون لذت ببرید.

معامله گران موفق معتقدند که هرگز نباید برای اینکه سودتان را حفظ کرده باشید از سود خارج شوید! بلکه باید دلیل محکمی برای خروج از معامله سودآور پیدا کنید.

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۶ ، ۱۱:۵۴

سلام دوستان عزیز

مطلب امروز در مورد اهمیت پایبندی با حد ضرر است. حد ضرر یکی از راههایی است که در معاملاتمان بتوانیم  ضرر دادنمون رو محدود کنیم و بجای آن  با یک حرکت سنجیده و یک معامله درست بعدی ، این ضرر را جبران کنیم. ولی اگر به حد ضررمان پایبند نمانیم ، ممکن است به خودمان بیاییم و ببینیم نتیجه 6 ماه ماندن با سهم و حبس پولمون ، چیزی جز 40-50 درصد ضرر نبوده که جبران کردن آن بسیار سخت است.

مشکل پیش روی حد ضرر ، شاید غرور برخی معامله گران باشد. غروری که باعث میشود پس از رسیدن سهم به محدوده حد ضررمان ، باز بر صحیح بودن تحلیلمان و روند سهم تاکید داشته باشیم. اینجاست که غرور نا بجا باعث نادیده گرفتن حد ضرر میشود و معمولا ما به این روش در محدوده ضرر زیادی وارد میشویم.. مشکل این است که بعد از اینکه ضررمان مثلا به 30 یا 40 درصد رسید ، فکر میکنیم که دیگه سهم ضررهاشو داده و الان نوبت برگشتش است....و این قصه ادامه دارد.

زمانی که بازار به ضرر شماست و در خلاف پیش بینی شما حرکت میکند ، اشتباهتان را راحت بپذیرید و از معاملاتتان در صورت فعال شدن حد ضرر ، سریع خارج شوید.  با خروج از ضرر و اجازه پیشروی به سود در یک معامله موفق دیگر ، موفقیت را بدست آورید. برخی از معامله گران موفق ، فقط 3 یا 4 معامله شان از هر 10 معامله شان ، با سود مناسب همراه بوده زیرا با استفاده از قوانین جلوگیری از ضرر ، معاملات نا موفق را به سرعت متوقف کرده اند. یکی از رایج ترین اشتباهات معامله گران تازه کار همان اصلی است که در بالا اشاره کردم : معامله گران غیر حرفه ای و بعضا مبتدی، حاضر به پذیرش اشتباهشان نیستند.

باید نظم و تعهد زیادی داشته باشید تا بتوانید بر وسوسه باقیماندن در معامله اشتباه  به امید برگشت بازار به نفع خودتان غلبه کنید.

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۶ ، ۱۱:۱۱

سلام دوستان

تاحالا شنیده اید برخی میگن من در فلان سهم میانگین کم کرده ام؟ بنظرتون این کار خوبه یا نه؟

همه چی به استراتژی معاملاتی شما ارتباط دارد. اگر پیش از شروع معاملات و وارد شدن به یک سهم ، شما استراتژی خرید پله ای را برای خود طراحی کرده اید ، یعنی مشخص کردن این اتفاق که به این دلایل من میخاهم خرید خود را در سه پله قیمتی تکمیل کنم و با اینکار ریسک احتمالی خود را مدیریت کنید ، این می تواند یک اقدام عاقلانه ، ریسک گریزانه و هوشمندانه باشد به شرطی که همه اینها جزوی از برنامه شما بوده باشد و با مطالعه و تحلیل طراحی شده باشد.

ولی برخی اوقات پیش میاید که فردی بدون مطالعه دقیق یا بدون طراحی برنامه ای کامل برای خود ، وارد یک سهم میشود و انتطار دارد که آن سهم به شدت! به طرف بالا و افزایش قیمت حرکت کند ، در صورتیکه آن سهم به شدت افت قیمتی پیدا می کند، در اینجا بهتر است میانگین کم کند یا با رعایت حد ضرر سهامداری کند ؟!

 یادتان باشید که هرگز به معامله اشتباه خود اضافه نکنید و بدون توجه به اینکه تا چه اندازه به خودتان اعتماد دارید ، اگر وارد معامله ای شدید که دچار ضرر شد، هرگز پول بیشتری را به آن موقعیت وارد نکنید. این یعنی ضرر روی ضرر! یعنی ریسک بیشتر بر روی ریسک بالای موجود سهم تون!

اغلب زمانی که برخی معامله گران میبینند که از همراهی بازار جا مانده اند و سهم را در قیمتهای بالا خریده اند ، برای توجیه خود و حفظ غرور خود ، اقدام به خرید زیادی (معمولا بدون تحلیل کافی ) میکنند تا میانگین قیمت خرید خود و سر به سر را پایین بیاورند ، در صورتیکه بیشتر مواقع این فقط راهی است برای کم کردن اثر روانی آن شکست و معمولا منجر به موفقیت نمیشود. معامله گران موفق معتقدند که این روش کم کردن میانگین، یک روش با ریسک بالاست و اکثر اوقات برای توجیح ذهنی بکار میرود. می توان از این روش برای ازدیاد امیدواری! هم استفاده کرد که صرفا بحث روحی روانی است نه عاقلانه.

درصورتیکه ، شما اگر عاقلانه فکر کنید ، برای کاهش ضرر سبدتان ( و نه صرفا ضرر یک سهم ) در چنین مواقعی ، می توانید به جای کم کردن میانگین ، همان پول و سرمایه را برای خرید یک سهم مناسب دیگر در قیمت مناسب بکار گیرید و در مجموع ضرر سبد سهامتان ( که بسیار مهمتر از ضررتان بر روی یک سهم هست ) را کاهش دهید.

موفق و پرسود باشید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۱۰:۴۱

سلام دوستان

مطلب امروزم در مورد تمرکز بر روی یک کار و موفقیت در آن است..شما وقتی کد بورسی میگیرید و وارد بورس میشوید همزمان امکان معامله در بازار بورس ، آتی سکه ، به یه نوعی بورس کالا ، معاملات آپشن و.... دارید. خوب هر کدوم از اینها برای خود دنیایی هستند و با هم متفاوت...من بارها دیده ام کسی که تازه بورس را شروع کرده و یا حتی هنوز الفبای بورس هم یاد نگرفته یهو میپرسه : میگن آتی سکه خیلی خوبه..برم در این کار؟؟؟ یا معاملات آپشن خوبه برم تو کارش؟!!! خوب آخه عزیز من این چه کاریه. اول تحقیق را بکن ، توانایی خود را شناسایی کن و سپس وارد اون بازاری شو که توانایی تحلیل و بدست آوردن سودت در آن بیشتره. پریدن از این شاخه به اون شاخه فقط تمرکز شمارا بهم میزند و انرژی شما را تقسیم میکند.

اگر سعی کنید که همزمان بر روی چند بازار تمرکز کنید و تسلط بیابید و در آنها معامله کنید به تواناییهای خودتان لطمه می زنید. محدودیتهای خودتان را بشناسید و در حد و اندازه خودتان فعالیت کنید. بیاد داشته باشید که هدف شما سود کردن است. نه حضور در بازار و بالا پایین رفتن با آن.

موفق و پرسود باشید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۶ ، ۱۲:۳۸

سلام دوستان

مطلب امروزم در مورد جایگاه نظر و عقیده دیگران در تصمیمات شماست. اگر شما فردی اهل تحلیل و تجزیه سهامها و تشخیص ادامه روندشون باشید ، باید بتوانید خود را از نظرهای غیر کارشناسی دیگران مصون دارید. البته ممکن است دیگران نظراتشان طبق اصول خودشان درست باشد ولی مشکل اینجاست که اصول آنها با اصول شما مغایر است. فرض کنید دیگران معاملاتشان را به دید میان مدت میبینند ولی استراتژی شما بگونه ایست که در معاملات کوتاه مدت وارد میشوید و قصد ماندن طولانی با سهم را ندارید. پس در نتیجه نظر آنها بدرد شما نخواهد خورد و معمولا باعث ضرر شما خواهد شد.

هیچ گاه در موقع معامله تحت تاثیر نظر و عقاید دیگران قرار نگیرید و یا حتی عقیده خودتان را دایما تغییر ندهید. اگر مطالب بورس نویس را دنبال کرده باشید در چندین مطلب مستقیم و غیر مستقیم در مورد تهیه استراتزی معاملات پیش از آغاز آن برایتان نوشته ام. لطفا آنها را مطالعه بفرمایید ، پیش از آغاز معاملات و در گیر شدن سرمایه تان ، استراتژی خود را تهیه کنید و سپس به آن پایبند باشید.

هرگاه تشخیص اولیه تان را درباره جهت بازار اتخاذ کردید ، اجازه ندهید که این عقیده به سادگی دستخوش تغییر شود. همواره کسانی وجود دارند که با دلایلی که به ظاهر منطقی است شما را متقاعد میکنند که اشتباه میکنید. اگر بخواهید به عقاید و نظریات دیگران ، که خیلی اوقات سطحی هستند ، توجه کنید و عقیده خودتان را تغییر دهید ، نتیجه اش این می شود که نظرتان عوض شود و احتمالا در پایان خواهید دید که اگر به استراتژی خود پایبند مانده بودید سود بیشتری میکردید.

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۶ ، ۱۱:۰۹

آموزش بورس : دنباله رو عموم سهامداران نباشید

دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶ ق.ظ

سلام دوستان

مطلب امروزم در مورد دنباله روی کور کورانه است..یعنی اینی که فک کنیم چون اکثریت الان این کار رو میکنن پس ما هم باید همین کار رو بکنیم. این نکته را در نظر بگیرید که معامله گران موفق اغلب در اقلیت هستند. زمانی که همه خریدارند آنها به دنبال دلیلی برای فروش سهام خود هستند. تجربه و اتفاقات مختلف معمولا نشانگر این است که عموم مردم اغلب اشتباه می کنند. گزارشات دوره ای که معمولا از شرکتها بیرون میاید اکثر اوقات باعث تغییر وضعیت و تغییر نظر عده زیادی از معامله گران می شود و این یعنی فرصتی خوب برای آنها که می خواهند خلاف جهت حرکت کنند.

شاید خیلی وقتها این قصیه را دیده اید که یه مرتبه خیلی از سایتها و کانالها در مورد یک سهم تعریف می کنند و به قولی سیگنال خرید می دهند. معامله گران موفق می دانند این یعنی فرصت خروج!!! چون این تعریف کردن ها باعث می شود عموم خریداران بدون تحلیل! به طرف این سهم کشیده شوند و خوب این فرصت خوبیه که سهامداران عمده و باهوش سهام خود را در قیمتهای مناسب بفروشند و الفرار!! آن موقع عموم سهامداران می مانند و سهام هایی که گران خریده اند... در نتیجه بعد از چند وقت که دیدند سهم بالا نمی رود، در فروش با هم مسابقه گذاشته و با کلی ضرر سهم را می فروشند. و در طرف مقابل معمولا وقتی یک سهم آینده دار ، در نقطه مناسب خرید قرار می گیرد ، کانالها و سایتها و مشاور ها از بدیهای سهم می گویند و اینکه این سهم راکد است.. در نتیجه سهامداران بدون تحلیل باز سهم خود را با قیمت های نازل می فروشند و آن طرف معامله کسی نیست جز معامله گران موفق و باهوش که از این فرصت استفاده می کنند و خریدهای مناسب را انجام می دهند. سپس با کمی تعریف دوباره ، عموم سهامداران را به سمت این سهمها جذب کرده و خود را بر درصدهای عالی سود سوار می کنند.

امیدوارم که اگر علاقه مند به ادامه کار در بازار سهام هستید ، حتما ،حداقل دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی را فرا بگیرید تا بتوانید اصول اولیه خرید و فروش و نگهداری سهام را یاد بگیرید و هرگز حرکت عموم را پایه تصمیمات خود در بازار سهام و سرمایه قرار ندهید.

موفق و پرسود باشید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۶ ، ۱۱:۴۶

سلام دوستان

مطلب امروز در مورد فاصله گرفتن از معاملات بصورت موقتی است. با رواج معاملات آنلاین سهام در بین جوانان ما از حدود 5 سال قبل و هیجان آن ، حضور در بازار معاملات و تحمل هیجان آن کم کم به یک عادت تبدیل شده است.مثل شبکه های اجتماعی که امروزه خوب و بدشون ، به قسمتی از عادتهای زندگی ما تبدیل شده است. من خودم هم همینطوری بودم و در حال حاضر هم کم و بیش همینطوریم :)  ( دروغ چرا...) ولی این درگیر بودن همیشگی در معاملات مخصوصا در ایام بد بازار سبب خسته کنندگی و دلزدگی از بازار خواهد شد. مخصوصا برای آندسته از افراد که در طول تایم بازار ناظر بازار هستند.

حضور مداوم و روزانه در بازار باعث کاهش قدرت تصمیم گیری و قضاوت درست می شود. معامله گران موفق معتقدند " زمانی که کارایی فکرشان در بازار از 100% افت کرد ، نیاز به تعطیلات و استراحت بوجود میاید. در غیر اینصورت ضررها تکرار میشوند." نباید فراموش کنیم برای آندسته از افرادی که سهامها را با تحلیل حرید و فروش میکنند و استراتژی بازار دارند ، معاملات بورس و سهام یک کار فکری سنگین است که انرژی زیادی نیاز دارد. بنابر این بر طبق سیکل طبیعی ، بعد از مدتی باید به آن استراحت داد وگرنه این خستگی موجب کاهش بازدهی میشود. استراحت و تفریح به شما کمک میکند که بتوانید دیدگاه آزادانه ای نسبت به بازار پیدا کنید و حتی به خیلی از اشکالات کارهای خودمون بیاندیشیم و در نهایت بتوانیم نگاه جدیدی به روش معاملاتی آتی خود داشته باشیم. به قول معروف : گاهی شما آنقدر به جنگل نزدیک می شوید که نمی توانید درختان را ببینید. پس کمی فاصله ، برای دیدن جزییات ، مفید خواهد بود.

تجربه خودم در این زمینه به اینصورت است که معاملاتی را که با دید میان مدت (2-3 ماهه) انجام میدم انرژی کمتری از من میگیرد تا به نسبت معاملاتی که با دید نوسانی یا بازه های کوتاه مدت انجام میدم. طبیعتا هم باید اینگونه باشد چون معاملات کوتاه مدت تر استرس بیشتری هم بهمراه دارد.

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۶ ، ۱۰:۴۸

سلام.

مطلب امروز در مورد تغییر تصمیم یا استراتژی معامله در حین انجام آن هست. اگر خاطرتون باشد در مطلب "برای معامله خود برنامه ریزی کنید و طبق آن عمل کنید" که پیشتر در همین سایت نگارش شد ، توضیح دادم که پیش از آغاز هر معامله برنامه خودتون و استراتژی خودتون رو تعیین کنید و پس از آغاز معاملات دیگر به فکر تغییر آن نباشید. شما باید درباره نحوه کلی عملکردتان تصمیم بگیرید و سپس دیگر اجازه ندهید که تغییرات و نوسانات بازار بر عملکردتان تاثیر بگذارد. معامله گران موفق معتقد هستند  تصمیماتی که طی روند معامله و با توجه به اخبار منتشر شده گرفته می شوند اغلب نتایج فاجعه باری دارند. یکی از مواردی که در بورس هست همین اخبار متناقض یا سوخته بیرون دادن است...بعضی اوقات سو استفاده چی ها برای اینکه سهام شما را از دست شما در بیاورند اخبار اشتباه یا سوخته ای را بیرون می دهند که شما را متقاعد کنند سهم خود را بفروشید و فرار کنید!!! یا در حالی که سهم رشد خوبی کرده با اخباری که بیرون می دهند حس طمع شما را برای بیشتر نگه داشتن سهم فعال می کنند تا خود با خیال راحت سهم هاشون رو آب کرده و الفرار!!! اون وقت شما می مونید و سودی که از چنگ شما بیرون می رود.

معامله گران موفق ترجیح می دهند که ایده اولیه شان را پیش از شروع بازار تنظیم کنند و سپس منتظر زمان مناسب برای اجرای ایده شان بدون تاثیر از رفتار بازار باقی بمانند. وقتی معامله گر ناگهانی تصمیمش را تغییر می دهد کاملا سر درگم شده و احتمالا مقدار زیادی کارمزد در ازای مقدار کمی سود پرداخت می کنند.

پس سعی کنید پیش از ورود به معامله برنامه کاملی برای هر معامله را برای خود بنویسید که جامع باشد..شامل حد سود ، حد ضرر  مدت زمانی که باید در آن معامله باشید و... که برای هر معامله نیاز دارید را برای خود ترسیم کنید و به آنها پایبند باشید...ولی وقتی حد ضرر تون فعال شد برای خود توجیح نکنید یا اینکه وقتی حد سودتون فعال شد ، به طمع اجازه دخالت ندهید.

موفق و پرسود باشید.

برای معامله خود برنامه ریزی کنید و طبق آن عمل کنید

برگرفته شده از boursenevis.ir
برای معامله خود برنامه ریزی کنید و طبق آن عمل کنید

برگرفته شده از boursenevis.ir
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۶ ، ۱۱:۳۸

سلام دوستان مطلب امروز در مورد خوش بینی و امید زیاد در معاملات است..بعضن برای خیلی هامون پیش اومده که به یک معامله مون دلبستگی پیدا کردیم و با اینکه حتی حد ضرر رو رد کرده ولی هی به خودمون گفتیم من به این سهم امید دارم...یا اینکه به آینده این سهم امیدوارم...

این موضوع را باید در نظر بگیرید که نباید به یک حرکت بازار آنقدر دل ببیندید که بر اساس آن امیدواری معامله کنید. معامله گر موفق می تواند احساسات را از معامله دور کند. اگرچه امید یک حس خاص در عرصه های مختلف زندگی است اما می تواند در معاملات یک ایراد باشد و حتی منجر به ضرر های بزرگی شود. زیر زمانیکه امیدوارانه و خوش بینانه در انتظار برگشت بازار به نفع خودتان هستید به سادگی قوانین اصلی و اساسی معامله را زیر پا می گذارید.

پس تا جایی که امکانش هست این احساسات و خوش بینی های زیاد رو از خودتون دور کنید ، واقع بین باشید و به اصول صحیح خودتان که باید برگرفته از اصول صحیح بازار معاملات سهام و همچنین اصولی که صحت خودشونو در بازار به اثبات رسانده اند ، پایبند باشید.

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۶ ، ۱۰:۳۲

سلام

مطلب امروز ، در مورد اندازه سرمایه برای شروع سرمایه گذاری در بورس هست. سوالی که خیلی از دوستان می پرسند که بالاخره با چقدر سرمایه می توانند سرمایه گذاری در بورس را شروع کنند ؟ یا اینکه با چقدر سرمایه گذاری کار را شروع کنند بهتر است.

طبق قانون بورس اوراق بهادار ، گرفتن کد بورسی که برای سرمایه گذاری در بورس لازم دارید ، رایگان است. برای سرمایه گذاری ، حداقل سرمایه مورد نیاز برای هر سفارش ، صد هزار تومان می باشد. پس شما با حداقل صد هزار تومان می توانید وارد دنیای سرمایه گذاری بورس اوراق بهادار ایران شوید. پیشنهاد ما ها که چندین سال است در بورس هستیم به دوستان تازه کار شروع با سرمایه کم است...حالا این سرمایه کم نه الزاما 100 هزارتومن ، ولی با سرمایه هایی کم نسبت به توانایی تان... حتی در این سالها امکان معاملات مجازی در برخی سایتها بوجود آمده است که می توانید شما در مرحله اول خرید و فروش را در آنجا تمرین کنید..بعد به دنیای واقعیت بیاید و با سرمایه کم سرمایه گذاری را شروع کنید...این سرمایه گذاری با اون سرمایه گذاری در فضای مجازی متفاوت است..چون در اینجا شما سود و ضرر را احساس میکنید و در نتیجه اهمیت بیشتری به تحلیل دقیق میدهید.

معامله گران مبتدی باید پیش از اقدام به معامله و سرمایه گذاری ، مکانیزم آنرا یاد بگیرید..اینکه چطور برای معاملاتتان استراتژی طراحی کنید. پس بهتر است این کارها را با سرمایه کم یاد بگیرید تا با سرمایه زیاد.

در دنیای بورس ، شما با درصدهای سود و زیان سر و کار دارید...پس در واقع اگر شما بتوانید برای 100 هزارتومان سرمایه گذاری ، 20 هزارتومان سود بدست آورید(20 درصد سود) خواهید توانست برای 10 میلیون سرمایه گذاری هم ، 2 میلیون سود بدست آورید و بدین ترتیب اگر از 10 میلیون سرمایه گذاری ، 2 میلیون ضرر کنید ، بر روی 100 هزارتومان سرمایه هم 20 هزارتومن ضرر خواهید کرد(20 درصد ضرر) ... پس چه بهتر که در بازه آموزش و کار آموزی تان ، اون ضرر کوچکتر را متحمل شوید. پیشنهاد اکید من به شما این است که 1-2 سال اول کار ، خود را کارآموز بدانید ..به هیچ عنوان در این زمان اعتماد به نفس زیادی نداشته باشید و کاملا جانب احتیاط را رعایت کنید..تا کاملا مجرب نشده اید هرگز سرمایه زیادی را وارد بورس نکنید...منظورم این نیست که تا دو سال با همین 100 هزارتومن ادامه دهید.. ولی می توانید مثلا ماهی 100-200 هزارتومن به سرمایه خود اضافه کنید.

پیشنهاد من :  بنظرم برای شروع کار 300 هزارتومن سرمایه خوبی باشد. با این 300 هزار تومن دو یا سه سهم را خریداری کنید که بتوانید سبد کوچکی به این ترتیب برای خود تشکیل دهید و همزمان بتوانید بازی دو یا سه سهم را مشاهده نمایید...تعداد یا سرمایه بیشتر از این را برای شروع کار توصیه نمی کنم. حالا مثلا می توانید از 450 هزارتومن هم برای خرید سه سهم هر سهم 150 تومن استفاده کنید...ولی تعداد را هم بیشتر نکنید چون امکان تحلیل و دنبال کردن آنرا در ابتدای کار نخواهید داشت. از بالا و پایین شدن سهمهایتان نترسید و در صورتیکه به اهداف خود رسیدند آنها را بفروشید و یا اگر حد ضرر سهمتان فعال شد آنرا بفروشید...سعی کنید در این مرحله به سود و زیان فکر نکنید و از سود یا ضررهایتان درس بگیرید که این درس ها در آینده بهترین معلم خواهند بود.

امیدوارم با این روش بتوانید شروع خوبی داشته باشید.

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۶ ، ۱۰:۵۹