بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

در این پایگاه می توانید آموزشها و اطلاعات مفیدی در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران را پیدا کنید...برخی از مطالب و تحلیلهای این سایت برگرفته از کتابها و منابع معتبر در مورد بورس ایران گرفته شده است. تعدادی از آنها نیز برگرفته از تحلیلها ، تجربیات و حتی خاطرات خودم در مورد سهم ها میباشد.

سلام دوستان

مطلبی که امروز براتون میخوام بنویسم ، درد خیلی از ماهاست. در مورد سیو سود. شاید در کتابها و کلاسها  بیشتر در مورد خرید صحیح نوشته اند تا در مورد فروش صحیح! همش توضیح میدند که در فلان جا بخر...ولی خیلی کم صحبا میکنند که در فلان جا بفروش....کانالهای VIP و سیگنال بفروش هم همینطورند که معمولا اهداف بلند بالایی را اعلام میکنند که باعث هیجان و بالا رفتن توقع ما سهامداران بعضا آماتور میشوند. اگر بر حسب تصادف رفتند بالا فریاد دیدید دیدید گفتیم! شون دنیارو کر میکنه ولی اگر به احتمال زیاد نرفت اون بالاها، یا غیبشون میزنه یا میگویند سیو سود با ریسک خود خریداره و سلیقه ایست! هرچند که ممکنه تا حدی هم درست بگن. از این جهت که هر کس باید خودش خرید و فروشش رو مشخص کنه. مسوولیت در همه حال با سهامدار است.

من خودم شخصا با خریدهای نوسانگیری با سود کم مخالف نیستم ولی این مدل سود گیری رو برای خودم نمیپسندم. از اون طرف هم اهداف و تارگتهای بالا و وحشتناک رو برای برخی سهام نمی پسندم. بنده خداها میرن خساپا میخرن و یکسال هم پاش مینشینند به امید اینکه با بستن قرارداد قیمتش به 500 یا 1000 تومن برسه! یا پالایشی ها هم همینطور.

باید نکته ای رو در نظر بگیریم. شما با رسیدن به یک سود معقول در مدت معقول باید سیو (نگهداری) سود کنید و از معامله تشریف بیارید بیرون. سهامهای ما نوسانی هستند...یعنی چند روزی رو مثبت و چند روزی را منفی هستند. پس اگر امروز سود معقول رو نچسبی ، فردا باید با ضرر از معامله خارج شوید. در خیلی از موارد برای خودم پیش آمده است که ظرف 10 روز، به سود 20 درصدی رسیده ام ، که سودی بسیار معقول و عالی است ولی بر اثر تبلیغات زیاد و صد البته وسوسه ، نتوانستم به موقع از معامله خارج شوم ، برای همین در حالیکه منتظر سود بیشتر بودم ، وقتی به خودم آمدم دیدم سه ماهی رو صبر کردم و 10% در ضررم! دوستان واقعا خیلی وقتها در بورس ، زود دیر میشه.

پس اگر به سود معقولی رسیدید ، حتما آنرا سیو کنید و از معامله خارج شوید. همیشه فرصت برای خرید سهم هست ولی همیشه فرصت برای فروش نیست زیرا زمانیکه شما میخواهید سهمی را بخرید ، می توانید یک سهم خوب از بین 500 سهم موجود در بازار را انتخاب کنید چون پول دست شماست و شما خریدار هستید. ولی وقتی سهمی را خریدید دیگر فرصتی برای انتخاب نیست و فقط و فقط باید صبر کنید تا همان سهم در موقعیت خوب قرار بگیرد و سپس آنرا بفروشید. این نکته بسیار ساده اما بسیار کاربردی است.

پس : سود معقول را بچسب ، منتظر سود نسیه نمان!

موفق و پرسود باشید.

نظرات  (۱)

عالی بود...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی