بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

در این پایگاه می توانید آموزشها و اطلاعات مفیدی در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران را پیدا کنید...برخی از مطالب و تحلیلهای این سایت برگرفته از کتابها و منابع معتبر در مورد بورس ایران گرفته شده است. تعدادی از آنها نیز برگرفته از تحلیلها ، تجربیات و حتی خاطرات خودم در مورد سهم ها میباشد.

۱۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

سلام دوستان عزیز

مطلب امروز در مورد اهمیت خودشناسی در بازار معاملات هست....اینکه شما بدونید شما دقیقا چه روحیه ای دارید...چقدر صبورید...چقدر ریسک پذیر...چقدر ریسک گریز.....چقدر در معاملات زود جوش میارید و عطایش را به لقایش می بخشید....چقدر می توانید عجول باشید و.... سوالهای بسیار مهمی است که جوابشون همگی روی سبک معاملات شما تاثیر گذار است.

شما به یک هدف واقعی ، توانایی کنترل احساسات و کنار آمدن با موقعیت های سخت بدون از دست دادن صبر و شکیبایی نیاز دارید. نظم و تعهد در معامله را باید فرا بگیرید و بدانید که معامله کاری خارج از احساسات و بی ربط به سایر امور زندگی شماست. باید یاد بگیرید که منظم باشید و تا حد ممکن احساسات را از معامله های خود دور کنید.. درست هست که کلا نمیشه احساسات رو کنار گذاشت بهرحال انسانها موجوداتی احساسی هستند ولی خوب هرچقدر بهتر بتوانیم این احساسات را کنترل کنیم ، نتیجه بهتری در معاملاتمان خواهیم گرفت.

باید بدانیم که این بازار سهام، لحظاتش پر از انفاقات هیجان انگیز است..مثبت و منفی آنرا فعلا کاری ندارم ولی هر روز اتفاقات هیجان انگیز زیادی در بازار اتفاق می افتد که داشتن شخصیتی با استراتژی و احساسات کنترل شده را می طلبد که بتواند در کلیه شرایط ایستادگی کند و بهترین تصمیم را در هر شرایط بگیرد.

آگر نتوانید چنین رفتاری داشته باشید مطمینا مجبور خواهید بود عقیده و موقعیتتان را دایما در حین معاملات تغییر دهید!

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۷:۰۹

کانال تلگرامی بورسی نیوز

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹ ق.ظ

سلام دوستان عزیز

درصورتیکه علاقه مند به پیگیری راحت تر مطالب بورس نویس هستید ، با کلیک بر روی ایکون تلگرام ، عضو کانال بورس نیوز شوید .

                                                                              

                                                                                                       

                                                                   Telegram ID @Boursenevis

                                                                                                   

                                                                                         

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۱۹

سلام دوستان عزیز

مطلب امروزمون در مورد حجم معاملاتمون هست...یه سوالی که خیلی از دوستان میپرسند این است که بهتر است با چه مقدار سرمایه در بازار باشیم... آیا بهتر است با سرمایه های بزرگ وارد شویم؟؟ یا پله پله از کم شروع به معاملات کنیم؟ این سوال عمومی برای خیلی از سرمایه گذاران مبتدی است که ممکن است از نظر مالی در طیف های مختلف اجتماعی باشند و تمکن های مختلف مالی داشته باشند. در ادامه به بررسی این سوال به صورت خلاصه می پردازم..امیدوارم راهگشا باشه.

 

اگر شما سرمایه ای را وارد معامله تان کنید که برای هزینه های خانواده و زندگی تان به آن احتیاج دارید و یا اینکه از هیجان سود بالا ، بروید مقادیر زیادی را قرض بگیرید یا حتی وام های درصد بالا! در اینصورت محکوم به شکست خواهید بود. دلیلش هم این مطلب هست که قادر نیستید تا از آزادی فکر و اندیشه برای تصمیم گیری درست لذت ببرید. در نتیجه شاید قادر به واکنش صحیح در موقعیت های مختلف نباشید. سرمایه شما برای معامله باید پولی باشد که قدرت ریسک و باختن آنرا داشته باشید.

شما باید موقعیت مالی تان را ارزیابی کنید تا از ریسک بر روی مبالغ و سرمایه های مورد نظرتان در زندگی اجتناب کنید. یکی از کلیدهای موفقیت در معامله داشتن خیالی آسوده است. شما باید دور از عوامل تاثیر گذار معامله کنید و آزادی عمل خود در معاملات را تحت تاثیر ترس از باختن پولی که برای یک نیاز ضروری کنار گذاشته اید قرار ندهید.

مثال این مورد بر میگرده به معاملات بهار و اوایل تابستان 95 ، خیلی از دوستان وقتی دیدند خساپا ظرف 4 ماه سه برابر شده و از حدود 80 تومن به حدود های 240 تومن رسیده ( با تارگتهای فضایی که اون موقع ها میدادند) رفتند و خانه های خودشون یا طلاهای همسرشون رو فروختند بلکه دوباره ظرف 3 ماه اونو سه برابر کنندو ولی افسوس که با چشم خود فقط نظاره گر آب شدن سرمایه شون بودند و بعدشم شرمندگی جلوی اطرافیان...فک نکنم تا همین الانم به اصل پولشون رسیده باشند . ضمن اینکه خدا میدونه که چه ضربه های روحی و مالی در این چند وقته بهشون وارد شده.

یکی از بزرگان بازار سرمایه میگفت : بازار ، باشگاه پول های ترسو نیست.

موفق و پرسود باشید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۳۸

آموزش بورس : خرید در منفی ، فروش در مثبت

يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱ ب.ظ

سلام دوستان عزیز

مطلب امروز کمی حالت رواشنسناسی بازار داره. امیدوارم که بدردتون بخوره. شاید اگر بازار این چند وقته بعد از انتخابات رو که ببینید ( که البته ماه مبارک رمضان و حوادث تروریستی تهران هم روش تاثیر گذار بوده ) متوجه میشید که بازار بسیار کم جون و کم رمق شده و معمولا آخر های بازار هر روز ، وقتی سهامدارن میبینن که سهمشون رشدی نکرد ، چوب حراج میزنن به مالشون و در پایین فروختن با هم رقابت می کنند و در برخی سهمها این رقابت شاید تا حد صف فروش هم یه سهم رو بکشه. البته فروش در منفی به شرطی که حجم زیادی از سهام زیر حد ضرر ما معامله شده باشه اشکالی نداره ولی در شرایطی که هنوز حد ضرر فعال نشده و فقط و فقط بخاطر جو بازار این کارو انجام بدیم بسیار کار خطرناکیه که بدنبال آن عواقب از دست دادن سرمایه + سرخوردگی بهمراه میاره..مخصوصا اگر بعد از فروش ما ، قیمت سهم برگرده و سهم رشدش رو شروع کنه. برای خود من این اتفاق در سهم پتایر اتفاق افتاد! حدود چند ماهه قبل بخاطر جو بازار اونرو با 15% ضرر رو قیمت 2900 دادم رفت (حد ضرر من 20% بود) ، در صورتیکه سهم اگر اشتباه نکنم از روی قیمت 2850 برگشت و با یه صعود دو مرحله ای خودشو 10 روزه به محدوده 4000 رسوند و من خود به چشم خویشتن ، دیدم که جانم میرود :)) بعله..آدمهای با تجربه هم جو گیر میشن و اشتباه میکنن فقط شاید درصدش خیلی کمتر باشه از کم تجربه ها.بهرحال میخاستم این نکته رو بگم که به حد ضرر و حد سود هاتون پایبند باشید...خیلی شدید...

مطلب دیگه در مورد زمان خرید و فروش هست..یه جمله رو با خودتون اینقدر تکرار کنید تا حفظ شید: بر خلاف جهت بازار و عموم سهامداران شما باید " در منفی بخرید و در مثبت بفروشید" یعنی وقتی که سهامداران بیحوصله شده و از سهمی خسته شدن و آتیش زدن به مالشون ، بررسی کنید که اگر سهم نزدیک محدوده حمایتی هست ، خرید نمایید و در طرف مقابل وقتی میبینید همه هجوم آوردن برای خرید یک سهمی و شما هم سود معقول خودتونو از اون سهم بدست آوردید و سهم نزدیک محدوده مقاومتی هست ، سهمتون بفروشید بره. اگر این کار رو روال خودتون کنید می تونید به هوشمندی خودتون در معاملات امیدوار باشید. این نکته رو بازم تاکید میکنم که حتما یه سری سهم رو تحلیل کنید و زیر نظر بگیرید ، وقتی به منطقه مناسب برای خرید نزدیک شدن و منفی بودن بخرید هاااا... نه اینکه هر وقت منفی بود بخرید!!!! چون منفی بودن مثل عمق دریاست که شما از بالا وقتی میبینید فک میکنید کمه...پاتونو که میذارید اگر عمقش کم باشه لذت بخش میشه ولی اگر عمقش زیاد باشه گرفتارتون میکنه و معلوم نیست تا کجاها فرو بروید. امیدوارم این نکات بدردتو بخوره.

موفق و پرسود باشید.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۵۱

آموزش بورس : معامله موفق بدور از استرس

شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۵۶ ق.ظ

سلام دوستان

مطلبی که امروز براتون میخواهم بنویسم در مورد استرس و هیجان معاملات هست. اصولا انجام یک معامله با استرس و هیجان همراه است. مخصوصا در بورس ایران با اونهمه ریسک های مربوط به خودش!! بهرحال یک طرف این معامله حرکت قیمتی سهم در جهت پیشبینی شده شماست که می تونه هیجان مثبتی برای شما ایجاد کند و طرف دیگر این معامله حرکت قیمتی سهم در جهت خلاف پیش بینی شما ( البته همانطور که می دانید و من هم چند بار در نوشته هایم اشاره کردم معامله گر موفق باید برای هر سناریویی یک راه حل و استراتژی داشته باشه و اینارو قبل از انجام معامله برای خودش تفهیم کرده باشه). بهرحال این واقعیت بورس هیجان انگیز و استرس آور است. ولی چنانچه ما نتوانیم این استرس و هیجان رو ( چه مثبت و چه  منفی) کنترل کنیم می تواند اثرات بدی از خود بجای گذارد و احتمال اینکه بر روی استراتژی های ما تاثیر گذار باشد بسیار بسیار زیاد است. مانند کسی که سهمی را معامله میکند و با خود عهد میکند که حد ضرر سهم را برای خود 15% قیمت بگیرد ، سهم 7-8 منفی میخورد ولی بخاطر اینکه صف فروش سنگینی را دارد ، با وجود فاصله زیاد با حد ضرر ، استرس زیاد روی فرد تاثیر گذاشته و اونو مجبور به فروش سهم میکند . در صورتیکه بسیار بسیار سهم هایی بوده اند که یک روز صف فروش سنگین و فرداش صف خرید سنگین بوده اند.  این نمونه ای از اثرات هیجانات بازار است.

معامله گران موفق کسانی هستند که هم بخاطر تجربه و هم بخاطر بررسی های مناسب و داشتن استراتژی خوب ، توان کنترل هیجان و استرس خود را دارند و به همین ترتیب با خونسردی و کنترل خوب، معاملات خود را انجام و آنها را دنبال میکند. بنظرتون آنها چطور می توانند خونسردی و آرامش خود را حتی زمان هیجانی شدن معاملات حفظ کنند؟!! موارد زیر رو بررسی کنید لطفا:

** معامله گران موفق خیلی پیشتر تصمیم گرفته اند که تمامی مسوولیتهای کاری را که می کنند بپذیرند.

** معامله گران موفق روشی دارند که با روحیه شان هماهنگ است.

**معامله گران موفق برای هر معامله برنامه ریزی خاصی دارند و همه جزییات را در نظر میگیرند.

** معامله گران موفق می دانند که برای موفقیت ، باید در هر شرایطی از قوانین شان پیروی کنند.

** معامله گران موفق کارهای زیربنایی زیادی برای طراحی سیستم و روششان انجام داده اند و همچنان به تقویت این مورد ادامه می دهند.

** معامله گران موفق حقیقتا معامله را بصورت یک بازی می بینند که باید در آن امتیاز بگیرند و از دنبال کردن پول دست بردارند.

معامله گران موفق از مدتها قبل دریافته اند که نمی توانند بازار را کنترل کنند. نگاه کردن به بازار و الهام گرفتن از آن یعنی ترک سیستم و روش. اغلب معامله گران بزرگ زندگی خصوصی و به دور از بازار دارند و می دانند که باید همه چیز را در تعادل نگاه دارند. معامله تفاوتی با دیگر بخشهای زندگی ندارد. اگر همه تمرکز شما فقط بر یک چیز باشد ، آن وقت تغییرات جزیی و بالا پایینهای آن را بزرگ نمایی میکنید. بنابر این به اندازه کافی برای معاملات خود وقت بگذارید نه بیشتر و نه کمتر.

معمولا دریافته اند که معاملات موفق و سود آور دارای خصوصیات زیر است:

_ کسالت آور

_ بدون تقلا

_ ساده

_ بدون اضطراب

پس با آرامش و به دور از استرس و هیجان ، در مسیر جاده موفقیت خرکت کنید.

موفق و پرسود باشید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۶

آموزش بورس : توصیه های جهت موفقیت در بورس

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۰۰ ق.ظ

📍هرگز به یک سهم تعصب نشان ندهید
 
📍انتخاب سهام مناسب
اولین گام پیش از سرمایه گذاری در بازار بورس انتخاب سهامی مناسب است. بررسی دقیق وضعیت سهام شرکت هایی که به واسطه گزارش های تحلیلی و تبلیغات رسانه ای به خرید آنها علاقمند شده اید از اهمیت بسیاری برخوردار است. با انجام این کار و انتخاب سهامی مناسب در واقع قسمت دشوار سرمایه گذاری در بورس را پشت سر گذاشته و می توانید به کسب سودی سرشار در آینده امیدوار باشید.
 
📍 طرح و برنامه ریزی مدون
زمانی که قصد دارید پول خود را در بورس سرمایه گذاری نمایید برنامه ریزی و تدوین نحوه فعالیت شما از اهمیت بسیاری برخوردار است. طرح های دقیق و برنامه ریزی شده در جهت کنترل سرمایه و مدیریت گردش مالی، برای رسیدن شما به اهداف و تحقق خواسته هایتان نقش مهمی را ایفا می نماید.
 
✅نکته مهم دیگر اختصاص قسمتی از سرمایه خود به عنوان بودجه پشتیبان است. این امر می تواند امنیت فعالیت های مالی و اقتصادی شما را در زمان بروز بحران های اقتصادی و تاثیر آن بر بازار بورس  تامین نماید.
 
📍 در سقف بفروشید و در کف بخرید
به نظر ساده است؟ بله اما ساده نیست برا ی اینکه اگر شخص از اکثریت بازار تبعیت کرده باشد، پول زیادی را در بازار از دست نخواهد داد. همیشه رازی را در نظر بگیرید که می‌تواند موفقیت شما را در بازار سرمایه تضمین کند. هر ۶ ماه یا در هر سال قیمت سهام حدود ۳۰درصد پایین می‌آید، یعنی زمان خرید است و برعکس اشخاصی هستند که بر اساس اخبار و شایعات قیمت سهام را بالا می‌برند که آن، زمان فروش است.
 
📍 ترس و طمع را از خود دور کنید
ترس و طمع بزرگترین دشمن سرمایه‌گذاران است و تنها راه گریز از آن داشتن برنامه ورود به معامله است قبل از اینکه عملا وارد شوید. برنامه خرید و فروش شما باید راه حلی برای معاملات اشتباه باشد، چه مقدار سود مد نظر شماست، چه مقدار از سود قابل ذخیره کردن است. اگر شما به برنامه خود تکیه کنید به ترس و طمع فائق خواهید آمد.
 
📍 استقراض پول
هرگز با پولی که متعلق به شما نیست سهام نخرید. شما تنها باید با پول خودتان سهام خریداری کنید پولی که در آینده نزدیک مورد نیازتان نیست و تصور نکنید که قسمت عمده آن را در بازار از دست خواهید داد.
 
📍 ثبات و تعیین اهداف مشخص
البته  ارزش پولی که برای خرید سهام در بورس هزینه نموده اید با توجه به شرایط حاکم بر بازار قابل تغییر است، حفظ ثبات و تعیین اهداف مشخص می تواند عامل موفقیت شما در بازار سرمایه گذاری گردد. این امر می تواند زمان کافی را در اختیار شما قرار دهد تا با کسب مهارت های مورد نیاز، سرمایه گذاری های بزرگ و موفقی را در بورس انجام داده و از درآمد و سود سرشاری در آینده برخوردار شوید.
 
✅کنترل منظم وضعیت بازار و استفاده از آن در جهت شناخت بسترهای مناسب سرمایه گذاری  می تواند آینده ای تضمین شده  را برای شما به ارمغان بیاورد.
 
📍 زمان
این موضوع در بازار سهام بسیار مهم است اما کمتر در این مورد صحبت شده است. هر سرمایه‌گذاری از کارشناس سرمایه سوال می‌کند چه سهمی را باید بخرد. اما هرگز سوال نمی کند چه زمانی برای خرید سهام مناسب است. اگر وارد سهمی خوب شوید اما در زمان نادرست، شما ضرر خواهید کرد و اگر وارد سهم بدی شوید اما در زمان درست، ممکن است به طور تصادفی سود کنید. اگر شما سهم خوبی خریداری کنید بعد از اینکه به اندازه کافی بالا رفت شما برای یک ضرر آماده می‌شوید.
 
📍 طرح های بلند مدت سرمایه گذاری
طرح های سرمایه گذاری کوتاه مدت در نگاه اول جذاب به نظر می رسند اما باید به این نکته توجه داشت که در آمد و سود حاصل از اینگونه سرمایه گذاری نمی تواند اعتبار و ثبات شما را در بازار بورس تضمین کند،. اما طرح و برنامه ریزی برای انجام سرمایه گذاری های بلند مدت در بورس توصیه همیشگی شرکت های تجاری و سرمایه گذاری بوده است.
 
✅سود بیشتر و تضمین شده مزیت اصلی این قبیل سرمایه گذاری ها در برابر سرمایه گذاری های کوتاه مدت است البته در صورتی که بازارهای سرمایه از ثبات لازم برخوردار باشند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۰۰

سلام

چیزی که امروز می خواهم بگویم این است که فقط بر اساس قوانینی که در طی زمان کارایی خود را اثبات کرده اند و به آنها اعتقاد کامل دارید معامله کنید و هر چیز دیگری را کاملا فراموش کنید. سعی کنید در زمانیکه پای سیستم هستید و در حال مشاهده و زیر نظر گرفتن بازار ، به حرکت و تحلیل ها فکر کنید نه به اینکه در همین لحظه چقدر بدست آوردید و یا چقدر از دست دادید....این طرز فکر کردن ممکنه ادمو خسته و یا حتی از معامله متنفر کنه.

معمولا معامله گران موفق سیستم خاصی دارند که میشه آنرا "ریسک کم با سود عالی" دانست. یعنی اون ها همیشه در حال ترید و معامله نیستند بلکه سهمهای خوب را زیر نظر میگیرند و وقتی به قیمتهای کم ریسک و جذاب رسیدند خرید خود را انجام میدهند و با رسیدن به اهداف سهم ، از معامله خارج میشوند. آنها در این ایام بین خرید و فروش شاید در حد چندین دقیقه را صرف مطالعه نمودارها و بررسی سهامهای پر پتانسیل کنند. به سادگی از خودشان می پرسند : آیا لازم هست در شرایط فعلی خرید انجام دهم؟ بفروشم؟ یا در معامله باقی بمانم؟ ظرف چند ثانیه به این سوالها و جوابشان فکر میکنند و تصمیم خود را میگیرند. این کاری است که آنها هر روز تقریبا انجام میدهند. زیرا آنها کارشان معامله کردن نیست که دایما و هر روز بخواهند در حال معامله کردن باشند. همیشه به یاد داشته باشید که معامله گران موفق معامله می کنند تا سود کنند نه اینکه معامله کنند تا معامله ای کرده باشند!!! آنها دنباله رو ی قوانین و قواعد خود هستند.

پس در نظر بگیرید شما اگر قواعد درستی را انتخاب کرده باشید ، اگر خرید صحیحی را انجام داده باشید نیازی نیست که بطور ثابت بازار را بررسی کنید و میزان سود و ضرر خود را بسنجید که این مسله در بلند مدت سبب مشکلات عصبی برای شما خواهد شد.

موفق و پرسود باشید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۲۴

آموزش بورس : خرید و فروش احساسی سهام

شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲ ق.ظ

سلام دوستان

مطلب امروز ، در مورد خرید و فروش احساسی سهام است. علیرغم اینکه اکثر فعالین بازار اگر ازشون بپرسی میگن خرید و فروش احساسی بسیار اشتباه است!! ولی در عمل میبینیم که 80-90% بازار به موقع اش از این روش خطرناک استفاده میکنن. خود من هم از این روش زیاد استفاده میکردم در گذشته. این روش به اینصورته که افراد میرن از این و اون میشنون که فلان سهم بسیار خوبه..میرن دیمی اونرو میخرن...البته اگر فلان سهم همون موقع صف خرید باشه و سبز پر رنگ که بسیار راحت تر میخرن ، بعدش کافیه 5 درصد کم بشه..همه این دوستان یهو تغییر موضع میدن و همه شون میرن میشینن تو صف فروش برای همون سهمی که شاید دیروزش شایدم دو ساعت قبلش همونو تو صف خرید ، خریده بودن!!! این اتفاق در سهام های خودرویی بسیار اتفاق می افتد.

یا مثلا یه اتفاقی میوفته نخست وزیر بورکینافاسو! عوض میشه ، قدرتمندهای بازار از این جو استفاده میکنن و سهم بزرگارو منفی میکنن که بازار بترسن ، افراد احساسی و حساس مونم که اکثریت مطلق بازار رو تشکیل میدن گول همین کلک ها رو میخورن و بدون اینکه بررسی کنن که آیا اصلن چنین انتخاباتی ، چنین پیامی ، چنین رابطه ای تاثیری بر اقتصاد ایران خواهد داشت یا خیر ، یا اینکه اگرم تاثیر داره عمقش و تاثیرش چقدر است ، کوتاه مدت هست یا بلند مدت ، سریع تاثیر میذاره یا زمانبره ، سریع با حداکثر ضرر سهمشونو میفروشن و با خوشحالی از سهم میان بیرون ، که در 90 درصد مواقع فردا و یا نهایتا پس فردای همان روز سهم قشنگ بر میگرده و اون موقع است که این افراد سرشونو مجبورن بندازن پاییین و بگن : بازار دست نوسانگیرا و سفته بازا است!!!!! یعنی اشتباهات خودشونو بندازن گردن کسی و یا عوامل دیگه!

از این اتفاقات زیاد میوفته...توصیه من اینه که سهم رو با تحلیل صحیح انتخاب کنید ، حد ضرر و حد سود خودتون کامل مشخص کنید ، استراتژی خودتونو مشخص کنید و بعد وارد یک معامله بشید . وقتی تحقیقاتتون مشخص شد ، وقتی تحلیلاتون یا مشاوره های صحیحتون انجام شد ، دیگه بهش پایبند باشید...انفجار هم رخ داد تا زمانیکه حد ضررتون فعال نشده از سهم خارج نشید عزیزان.. از اون طرف اگر دیدید سهم خوب پیش رفت و به حد سود شما رسیده اگر هزاری هم گفتن این سهم به فلان قیمت میرسه و قیمتهای فضایی دادن!!! فریب نخورید...اینا همش بخاطر آب کردن سهم هاشونه...

شما بعد از ورود به معاملات با رعایت حد ضرر و حد سود خود پیش بروید و هر وقت به یکی از این دو حد رسیدید با خیال راحت از معامله خارج شید و دیگر به ادامه حرکت اون سهم کاری نداشته باشید اگر حد ضررتون فعال شد و اومدید بیرون و سهم در ادامه بازم ریخت ، خوش بحال شما که سهمتون بیش از این نریخت!! اگر هم با حد سود خارج شدید و سهم در ادامه بازم رشد کرد باید گفت خوش بحال شما که سود گرفتید و خوش بحال اونا که بیشتر گرفتن.

یه نکته تجربی خدمتتون بگم ، شاید بنظر نیاد ولی همیشه فروش سهم بسیار بسیار سخت تر از خریده....موقع خرید شما بسیار راحت ترید ، چون شما میتوانید بین 500 سهم انتخاب داشته باشید ولی زمان فروش دیگر شما گزینه ای ندارید و باید پای سهم بنشینید تا یکی از حد های شما فعال شود. به یاد داشته باشید ، از دست دادن سود نیز ضرر حساب میشود.

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۲

آموزش بورس : علم تحلیل تکنیکال

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵ ق.ظ

سلام دوستان عزیز

امروز میخام یه مختصری در مورد تحلیل تکنیکال براتون بنویسم.. خیلی مختصر فقط محض آشناییتون که بدونید این علم چی میخاد بگه.

علم تحلیل تکنیکال در واقع علم بررسی رفتار قیمت در زمان حال و گذشته و در عین حال پیش بینی روند حرکتی اون در زمان آینده است. ببینید چه علم مختصر مفید و سود دهی.

سه رکن اصلی تحلیل تکنیکال که با آن به بررسی بازار می پردازد قیمت معاملات - حجم معاملات - زمان معاملات است.

در تحلیل تکنیکال :

--------------------همه عوامل اقتصادی در قیمتهای بازار تاثیر گذار است و این عوامل خود را در قیمت نشان می دهند.

-------------------- قیمتها بر اساس روندها مشخص میشوند و این روندها ادامه دارند.

--------------------بازارها معمولا رفتارهای خود را تکرار می کنند.

خلاصه مطلب اینکه این تحلیل بسیار آسانتر است از تحلیل بنیادی و در واقع ما در این تحلیل با عوامل بنیادی ، اقتصادی ،سود و زیان و...  کاری نداریم چون معتقدیم همه چی در قیمت (عرضه و تقاضا )نهفته است.

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۲۵

آموزش بورس : خودباوری مثبت در معاملات

دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹ ق.ظ

سلام دوستان

مطلب امروز در مورد اعتماد بنفس مثبت یا همون خودباوری مثبت است...منظورم خود باوری به تحلیل ها و آنالیزهای صحیح است نه اینکه کشکی تصمیمی گرفته باشیم و بخواهیم تا سر حد مرگ پای اون بایستیم!!

معامله گران موفق فهمیده اند که نظمی که برای پیروی از قوانین لازم است بخش مهمی از معامله و سرمایه گذاری آنهاست. یکی از رکن های این نظم اخطارهای موجود در مورد ورود و خروج از معامله است و اینکه بتوانید آنها را مدیریت کنید. چون اشتباه در این موارد ممکن است همه زحمتها و خواب سرمایه شما را به هدر بدهد.... مثلا اگر دو ماه صبر کرده باشید و سهمی به 20 درصد بازدهی رسیده است ، حال سهم در حال کاهش قیمت است. اگر شما نتوانید سریع واکنش صحیح بدهید همان 20 درصد از دستتان میرود و شما میمانید و دو ماه خواب پول و بازدهی صفر...البته موارد زیادی دیده شده که سود از دست رفته هیچی ، بلکه به ضرر هم تبدیل شده است!!!

خودباوری مثبت با تکرار و تداوم پیروی از قوانین ایجاد میشود. با آزمایش دایمی سیستم و روش و تحلیل مداوم از خودتان.

اگر در ذهنتان تردید نسبت به توانایی های خودتان وجود داشته باشد نخواهید توانست به خوبی از روش تان پیروی کنید. به همین دلیل است که اغلب کسانی که روشهای دیگران را دنبال می کنند شکست می خورند.

اما فردی که دارای اعتماد بنفس مثبت به خودش هست می داند که هر روشی در پیش بگیرد ممکن است طی دوره های سود ده و طی دوره هایی ضرر ده باشد.او قبل از آن انتظارش را دارد و به موقع از آن خارج شده و منتظر شرایط دلخواه باقی می ماند.

شما باید تا حد امکان شرایط بازار را مطالعه کنید و بر روی این قضیه تحقیق کنید که چه شرایطی عادی و چه شرایطی غیر عادی است. سپس تصمیماتی به دور از احساس بر مبنای همین شرایط عادی و غیر عادی اتخاذ کنید.

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۴۹