بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

در این پایگاه می توانید آموزشها و اطلاعات مفیدی در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران را پیدا کنید...برخی از مطالب و تحلیلهای این سایت برگرفته از کتابها و منابع معتبر در مورد بورس ایران گرفته شده است. تعدادی از آنها نیز برگرفته از تحلیلها ، تجربیات و حتی خاطرات خودم در مورد سهم ها میباشد.

سلام دوستان

تاحالا شنیده اید برخی میگن من در فلان سهم میانگین کم کرده ام؟ بنظرتون این کار خوبه یا نه؟

همه چی به استراتژی معاملاتی شما ارتباط دارد. اگر پیش از شروع معاملات و وارد شدن به یک سهم ، شما استراتژی خرید پله ای را برای خود طراحی کرده اید ، یعنی مشخص کردن این اتفاق که به این دلایل من میخاهم خرید خود را در سه پله قیمتی تکمیل کنم و با اینکار ریسک احتمالی خود را مدیریت کنید ، این می تواند یک اقدام عاقلانه ، ریسک گریزانه و هوشمندانه باشد به شرطی که همه اینها جزوی از برنامه شما بوده باشد و با مطالعه و تحلیل طراحی شده باشد.

ولی برخی اوقات پیش میاید که فردی بدون مطالعه دقیق یا بدون طراحی برنامه ای کامل برای خود ، وارد یک سهم میشود و انتطار دارد که آن سهم به شدت! به طرف بالا و افزایش قیمت حرکت کند ، در صورتیکه آن سهم به شدت افت قیمتی پیدا می کند، در اینجا بهتر است میانگین کم کند یا با رعایت حد ضرر سهامداری کند ؟!

 یادتان باشید که هرگز به معامله اشتباه خود اضافه نکنید و بدون توجه به اینکه تا چه اندازه به خودتان اعتماد دارید ، اگر وارد معامله ای شدید که دچار ضرر شد، هرگز پول بیشتری را به آن موقعیت وارد نکنید. این یعنی ضرر روی ضرر! یعنی ریسک بیشتر بر روی ریسک بالای موجود سهم تون!

اغلب زمانی که برخی معامله گران میبینند که از همراهی بازار جا مانده اند و سهم را در قیمتهای بالا خریده اند ، برای توجیه خود و حفظ غرور خود ، اقدام به خرید زیادی (معمولا بدون تحلیل کافی ) میکنند تا میانگین قیمت خرید خود و سر به سر را پایین بیاورند ، در صورتیکه بیشتر مواقع این فقط راهی است برای کم کردن اثر روانی آن شکست و معمولا منجر به موفقیت نمیشود. معامله گران موفق معتقدند که این روش کم کردن میانگین، یک روش با ریسک بالاست و اکثر اوقات برای توجیح ذهنی بکار میرود. می توان از این روش برای ازدیاد امیدواری! هم استفاده کرد که صرفا بحث روحی روانی است نه عاقلانه.

درصورتیکه ، شما اگر عاقلانه فکر کنید ، برای کاهش ضرر سبدتان ( و نه صرفا ضرر یک سهم ) در چنین مواقعی ، می توانید به جای کم کردن میانگین ، همان پول و سرمایه را برای خرید یک سهم مناسب دیگر در قیمت مناسب بکار گیرید و در مجموع ضرر سبد سهامتان ( که بسیار مهمتر از ضررتان بر روی یک سهم هست ) را کاهش دهید.

موفق و پرسود باشید.

نظرات  (۱)

طب سنتی ظهور 

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی