بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

در این پایگاه می توانید آموزشها و اطلاعات مفیدی در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران را پیدا کنید...برخی از مطالب و تحلیلهای این سایت برگرفته از کتابها و منابع معتبر در مورد بورس ایران گرفته شده است. تعدادی از آنها نیز برگرفته از تحلیلها ، تجربیات و حتی خاطرات خودم در مورد سهم ها میباشد.

آموزش بورس : سودهای بادآورده را از دست ندهید

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸ ق.ظ

سلام دوستان عزیز.

مطلب امروزم در مورد سودهای بادآورده در بورس هست. برخی موارد پیش میاید که شما بدون تحلیل سهمی را میخرید و ناگهان میبینید سودی متفاوت با انتظار شما برای شما آورد! حتما به این موارد برخورد کرده اید. مثلا سهمی را ممکن است در -5% بخرید و بعد در همان روز ناگهان به +5% برسد. حتی چندین روز مثبت رو پشت هم سر کند. شاید از نظر تکنیکالی هم بتوانیم بگوییم هیچ نقطه حمایتی خاصی وجود نداشته و یا دلیل خاصی برای این قصه وجود ندارد ولی بهرحال این قصه اتفاق می افتد.

اغلب برخورد سهامداران با این مورد به دو گونه متفاوت است. عده ای سعی میکنند خیلی معقول سیو سود کنند و از معامله خارج شوند و دسته دیگر سهامداران بجای مراقبت از سودشان ، شروع میکنند به بررسی اینکه چرا این قصه بوجود آمده و علتش چی بوده و حتی وسوسه هم برای سودهای بیشتر میشوند که ناگهان سود میپرد!

توصیه من ( از روی تجربه شخصی خودم) به دوستان در این موارد این است که در بهترین نقطه به دور از هیجان و وسوسه ، سیو سود کنید و از معامله با دست پر خارج شوید. زیرا همانگونه که سهم رشد بدون توجیهی را ممکن است تجربه کند ، افت بدون توجیه را هم ممکن است تجربه کند. گشتن به دنبال علت هم ، برای سودهای بادآورده در زمان سهامداری ، شما را از هدف اصلی دور میکند زیرا با وجود نرم افزارهای تحلیل و دیتای سوابق معاملات ، همیشه وقت برای بررسی هست. بنظر من در این موارد سود بادآورده را بردارید و فرار کنید. بعدا به دنبال دلیل اون رشد بگردید.

موفق و پرسود باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی