بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

در این پایگاه می توانید آموزشها و اطلاعات مفیدی در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران را پیدا کنید...برخی از مطالب و تحلیلهای این سایت برگرفته از کتابها و منابع معتبر در مورد بورس ایران گرفته شده است. تعدادی از آنها نیز برگرفته از تحلیلها ، تجربیات و حتی خاطرات خودم در مورد سهم ها میباشد.

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

سلام دوستان عزیز

مطلب امروزم در مورد قیمت ورود به معامله است. خیلی از شماها قطعا با توجه به تحلیل های تکنیکال اقدام به خرید و فروش میکنید. برخی از تکنیکالیست ها اعتماد بنفس بیش از اندازه ای به تحلیل خود دارند و اگر فرضا با تحلیل تکنیکال قیمتی را مناسب ورود دیدند ، حتما میخواهند روی آن قیمت ورود کنند و نه حتی 1 ریال بیشتر! ( درصورتیکه اصل تحلیل تکنیکال ، پیش بینی روند حرکتی است )

پیشنهاد من برای شما دوستان ( با توجه با تجربه ام و برخی کتب معتبر بورسی ) این است که قبل از ورود به هر معامله ای ، تکلیف خود را با خود و بازار و آن معامله روشن کنید. اگر معامله شما قرار است نوسانگیری روزانه باشد ، بدانید که حتی نیم درصد هم مهم است. ولی اگر معامله شما قرار است میان مدتی با اهداف خوب و سود خوب باشد ، باور کنید نیم درصد تاثیر آنچنانی در سود شما نخواهد داشت. پس  برای معامله های میان مدتی خود ، بجای قیمت ورود به سهم ، محدوده قیمتی مناسب برای ورود به سهم انتخاب کنید. مثلا در استراتژی خود بیاورید که برای ورود به این سهم ، این بازه قیمتی مناسب میباشد. اینطوری هم آرامش بیشتری برای خرید خواهید داشت ، هم احتمال بیشتری برای خرید دارید.

در زمان خرید و فروش ، مطمین باشید که افراد زیادی این تحلیل ها را بلد هستند و چون تحلیل های تکنیکال صحیح ، همه بر مبنای دیتاهای خروجی سازمان بورس هست ، خروجی تحلیل های صحیح ، همه اعدادی بسیار نزدیک هم هستند . در نتیجه همه این افراد تلاش میکنند در همان بازه که شما تلاش میکنید ، اقدام به خرید و فروش کنند. پس رقیب زیاد است. با کم کردن توقع ، سود مطمین تری را دشت کنید. برای خودم چندین بار پیش آمده که برای خرید روی عدد خاصی پافشاری کرده ام ، نتیچه اش این بوده که یا آن معامله سود آور از چنگم رفته و یا مجبور به خرید در قیمتهای بالاتر شده ام.

به یاد بسپارید : افرادی که برای چند ریال ناقابل بر سر اهدافشان پافشاری میکنند اغلب به سرعت از حرکات قیمتی جا میمانند. به خاطر حفظ مبلغ بی ارزشی ، مقدار بیشتری را از دست می دهند. بنابر این ، وقتی فکر میکنید زمان عمل و ورود به معامله رسیده ، دل را به دریا بزنید.

موفق و پرسود باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۵۰

آموزش بورس : در حین بازار معامله ، سریع عمل کنید

چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴ ب.ظ

سلام دوستان عزیز

مطلب امروزم در مورد سریع عمل کردن است. گاها پیش میاد که شما در حین بازار معاملات ، سهمی را پیدا میکنید که شرایط مناسبی دارد ، شما در آن موقع تازه میخواهید وضعیت سهم رو بررسی کنید و یا با دوستانتان مشورت کنید. شایدم نیاز به سبک سنگین کردن سهم دارید که همه این موارد زمانبر هستند. گاهی پیش میاید که یک سهم در بازه 10 دقیقه ای ، 5 تا 10 درصد نوسان بدهد! پس مطالعه شما حین بازار سبب از دست رفتن آن فرصت میشود.

بزرگان بازار و معامله گران موفق ، توصیه اکید دارند که حتما قبل از بازار ، مطالعات خود را انجام دهید و هم سهم خود را انتخاب کرده باشید ، هم بازه خرید یا فروش را. زمانی که بازار باز شد شما تکلیفتان مشخص است و می توانید مقداری وقت را صرف این کنید که در آن بازه خرید ، بهترین خرید را انجام دهید و یا در بازه فروش ، بهترین فروش را. در واقع زمان بازار ، زمان چانه زنی بر سر قیمت است ، نه انتخاب سهم.

رعایت این موارد و مطالعه و بررسی سهم هدف قبل از بازار ، سبب سرعت عمل بالای شما میشود و می توانید از فرصتهای عالی بوجود آمده ، به درستی استفاده کنید.

موفق و پرسود باشید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۵۴