بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

در این پایگاه می توانید آموزشها و اطلاعات مفیدی در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران را پیدا کنید...برخی از مطالب و تحلیلهای این سایت برگرفته از کتابها و منابع معتبر در مورد بورس ایران گرفته شده است. تعدادی از آنها نیز برگرفته از تحلیلها ، تجربیات و حتی خاطرات خودم در مورد سهم ها میباشد.

سلام

یه سوالی رو برخی دوستان هم از طریق کانال تلگرامی و هم از طریق پیغام خصوصی از من پرسیدند ، در مورد سرمایه گذاری در بورس ، در این ایامی که پیش از تصمیم ترامپ در خصوص خروج از برجام هست:

ببینید دوستان ، واقعا باید گفت همینطوری هم بازار سرمایه ما هزاران رقیب و ریسک و بالا و پایین دارد ، اینکه حرفهای این روزهای ترامپ در مورد خروج از برجام لفاظی سیاسی است یا واقعیت ، را بعهده دوستان سیاستمدار می گذاریم. اما بنظر من اولین وظیفه ای که ما در قبال سرمایه خود و سرمایه گذاری خود داریم این است که جلوی آب شدن و کاهش آنرا تا حد امکان بگیریم. چیزی که به وضوح در این ایام قابل رویت هست ، خروج بالای پول از بازار سرمایه است که توسط ریسک گریزان انجام میشود.

پیشنهاد شخصی من این است که به هیچ عنوان سرمایه جدیدی را در این ایام وارد بورس نکنید و اجازه بدهید تکلیف این برجام مشخص شود ، بعد در صورت علاقه ، سهام مورد نظر را در بهترین قیمت پیدا و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

اگر سهام بنیادی و یا ارزنده ای در این روزها در سبد خود دارید ، آنرا آتش نزنید!!! اگر قیمت آن در این روزها نزولی است ، بنظر منطقی ترین راه خروج پله ای از آن سهم است ، یعنی هر حمایت تکنیکالی رو که شکست ، یک پله از سهام خود را بفروشید و به اینگونه سرمایه خود را آزاد کنید. در صورتیکه سهامی را در سود هستید ، حد ضرر خود را بالاتر بیاورید که در نهایت اگر نزولی رخ داد ، با سود از معامله خارج شوید.

همانطور که بارها در نوشته هایم اشاره کردم ( که برگرفته از تجربه شخصی خودم و همچنین اصول معامله گری صحیح است ) همیشه ما نباید سهامی در سبد خود داشته باشیم و مشغول خرید و فروش باشیم . در زمان هایی که معاملات احساسی میشوند یا جوو بازار ، متشنج میشود ، بهترین کار نظاره گر بودن بازار است.

موفق و پرسود باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی