بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

در این پایگاه می توانید آموزشها و اطلاعات مفیدی در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران را پیدا کنید...برخی از مطالب و تحلیلهای این سایت برگرفته از کتابها و منابع معتبر در مورد بورس ایران گرفته شده است. تعدادی از آنها نیز برگرفته از تحلیلها ، تجربیات و حتی خاطرات خودم در مورد سهم ها میباشد.

سلام دوستان

مطلب امروزم در مورد سود معاملاتتان هست. اینکه سود معاملاتتان محدود باشد و سریع از معاملاتتان بیایید بیرون (نوسانگیری) یا اینکه با دید میان مدت برای سودهای بالا خرید کنید ، کدام بهتر است؟

پاسخ به این سوال نیازمند بررسی و در نظر گرفتن عوامل زیادی است. از در نظر گرفتن روحیه و شخصیتتان در معاملات تا جوو حاکم بر بازار و ... البته ما درباره یک بازار سالم و بدور از رکود صحبت میکنیم که متاسفانه در حال حاضر شرایط بازار خیلی مناسب نیست ولی امیدوارانه نشانه هایی از بهبود شرایط بازار دیده میشود. بهرحال همانطور که یک راننده ماهر ، در جاده های مختلف و شرایط مختلف آب و هوایی ، شیوه ها و سرعتهای مختلفی برای رانندگی بر می گزیند ، از یک معامله گر توانا و موفق هم هم این انتظار وجود دارد . او باید بتواند در بازارهای نزولی ، صعودی ، خنثی و حتی در دوران رکود بازار (که در تمامی بازارهای دنیا ، این وضعیتها وجود دارد ) بهترین گزینه ها و شیوه های معاملاتی و حتی بهترین شیوه های مدیریت سرمایه را اتخاذ کند تا موفق شود.

هدف از این نوشته ، این است که شما را تشویق به سود حداکثری کند. به نظر نویسنده ، همانطور که شما در ضررها باید مراقب حمایت ها و از دست ندادن آنها  در معاملات باشید ، زمانیکه هم در سود هستید ، مراقب مقاومتها باشید و اینکه اگر دیدید توان عبور از آنرا ندارد ، سیو سود کنید ، یعنی در اوج سیو سود ، نه وقتیکه سهم ریخت تازه به فکر سیو سود باشید. معتقدم اگر از علم تکنیکال درست استفاده کنید و برای جستجوی سهمهای خوب تلاش کنید تا سهمهای خوبی در کف قیمتی و کف کانال صعودی شناسایی کنید ، می توانید سودهای خوبی رو دشت کنید. اگر بعد از شناسایی این سهمها ، سهمتان طبق پیش بینی شما شروع به حرکت و برگشت به سمت قیمتهای بالا کرد ، دیگر صبور باشید و به سودهای کم راضی نباشید . اهداف قیمتی را برای خودتان از طریق  مقاومتها شناسایی کنید و در آن نقاط سیو سود کنید ، یا به این صورت باشد که در هر مقاومت پله ای از سهام خود را بفروشید. مثلا در سه مقاومت هر کدام 33 درصد... یا در دو مقاومت و هرکدام 50%.

علت این حرفم این است که معمولا زمان زیادی برای شناسایی سهم مناسب لازم است و همچنین زمان لازم است تا سهم ها به سمت صعود حرکت کنند ، خوب این تلاش و صبر نباید پاداشش 2-3% باشد.. باید بیشتر از اینها باشد که بتوانید به خودتون به عنوان معامله گر موفق افتخار کنید و از سودهاتون لذت ببرید.

معامله گران موفق معتقدند که هرگز نباید برای اینکه سودتان را حفظ کرده باشید از سود خارج شوید! بلکه باید دلیل محکمی برای خروج از معامله سودآور پیدا کنید.

موفق و پرسود باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی