بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

در این پایگاه می توانید آموزشها و اطلاعات مفیدی در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران را پیدا کنید...برخی از مطالب و تحلیلهای این سایت برگرفته از کتابها و منابع معتبر در مورد بورس ایران گرفته شده است. تعدادی از آنها نیز برگرفته از تحلیلها ، تجربیات و حتی خاطرات خودم در مورد سهم ها میباشد.

 سلام بر دوستان عزیز

مطلب امروز در مورد انتخاب روش صحیح معاملات شخصی هست. در واقع هر معامله گر یا سرمایه گذار موفق روش خاص خود را برای معاملات خود دارد که ممکن است این روش فقط برای خود او جواب دهد. کپی کردن روش معاملاتی اصلا جواب نمی دهد. برخی متناسب با روحیه خود ، با دیدگاهی بلند مدت اقدام به معامله و سرمایه گذاری میکنند و برخی متناسب با روحیه خود ، اقدام به سرمایه گذاری های کوتاه مدت. برخی نیز ممکن است ترجیح شان معاملات یکی دو روزه و برخی اوقات حتی هیجانات مقطعی بازار را شناسایی نموده و بر اساس آن معاملات خود را انجام می دهند.

 

در واقع برخی بر اساس نوع معامله ، در دسته معامله گران جنبشی بازار قرار میگیرند و برخی بر اساس ارزش ذاتی یک سهم دست به معامله می زنند. هرچند که انتخاب هر روش ریسک های مربوط به خود را دارد و در واقع میتوان گفت معاملات بلند مدت معمولا با ریسک کمتر و معاملات کوتاه مدت با ریسک بیشتری همراه است. ولی خوب در نهایت هرکسی با توجه به شناختی که از روحیه و علاقه خود دارد روش متناسب به خود را انتخاب میکند. برای به این نقطه رسیدن که کدام روش برای ما بهتر است ، باید تجربه کاملی در بازار داشته باشیم و واکنشهای خود را نسبت به اون تجربه ها بسنجیم.

 

اگر میبینید که واقعا حوصله تون سر میره و نمی توانید منتظر باشید که در بلند مدت ( بیش از سه ماه ) برای یک سهم صبر کنید تا سود خوبی را از آن دشت کنید ، ممکن است بهتر باشد به سراغ سهمهایی با قدرت جنبشی بیشتر و با سود کمتر ، در مدت کمتر بروید. در عوض تعداد معاملات و گردش سرمایه شما در صورتی که هوشمندانه و عالمانه بکار گرفته شده باشند سود خوبی به شما برسانند. پس در واقع این نکته را درنظر بگیرید که در معاملات روش و سیستم مسأله اصلی نیست..مسأله اصلی سود کردن شما است!

 

انتخاب  روش و سیستم معامله درست شبیه انتخاب شغل است. شما تنها به شرطی می توانید یک معامله گر موفق باشید که روش شما این احساس را به شما بدهد که عاشق انجام معامله هستید. در این صورت هرگز روش و شغل خود را کنار نخواهید گذاشت. برای انتخاب صحیح روش متناسب با خود بهتر است جواب سوالات زیر را با خود مرور نمایید:

- چه میزان سود سالیانه مورد انتظار من است؟

- آیا من قصد انجام معاملات به صورت تمام وقت دارم یا پاره وقت و یا ندرتا؟

-آیا توانایی کنار آمدن با هیجانات معاملات روزانه و کوتاه مدت را دارم؟

-آیا صبر و آرامش لازم  برای معاملات بلند مدت را دارم؟

- شخصیت من از چه نوعی هست؟ آیا نیاز دارم که داثما فعالیت کنم؟ آیا لازم هست که در تمام مدت در حال تصمیم گیری باشم؟

- پس از بررسی روش معامله گران موفق ، کدام دسته از معامله گران را تحسین می کنم؟ آیا می توانم از روش آنها پیروی کنم؟

و...

 

در نهایت و پس از بررسی این مسایل ، سعی کنید تا روشی را برای معاملات خود بیابید که در آن  احساس راحتی کنید و هدفتان این باشد که بهترین معامله گر جهان با این روش معاملاتی باشید.

 

موفق و پر سود باشید.

 

نظرات  (۱)

۲۱ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۳۴ غلامعلی حق شناس
متاسفانه همگی از این نقطه بار ها ضربه خوردن رو تجربه کردیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی