بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

بورس نویس

آموزش ، اطلاعات و مطالبی مفید در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران

در این پایگاه می توانید آموزشها و اطلاعات مفیدی در مورد سرمایه گذاری در سهام بورس ایران را پیدا کنید...برخی از مطالب و تحلیلهای این سایت برگرفته از کتابها و منابع معتبر در مورد بورس ایران گرفته شده است. تعدادی از آنها نیز برگرفته از تحلیلها ، تجربیات و حتی خاطرات خودم در مورد سهم ها میباشد.

آموزش بورس : اهمیت حمایت یا مقاومت قیمتی

شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶ ب.ظ

سلام دوستان عزیز

مطلب امروزم در مورد حمایت(Support) و مقاومت(Resistance) قیمت ها ست.

اگر به نمودار و گراف قیمتها دقت کنید ( مخصوصا در نمودار کندلی ) متوجه میشوید که برخی از مناطق قیمتها (کندلها) متراکم میشوند. یعنی قیمتها در یه محدوده ثابت مانده و فقط نوسان کوچکی داشته اند. اگر این مناطق را بررسی کنید ، متوجه میشوید که در برخی مواقع ، این مناطق متراکم ، همانند مانعی در سر راه حرکات قیمت عمل میکنند. زمانی که از یک مفسر بازار یا تکنیکالیست می شنوید که یک سطح قیمتی همانند یک حمایت تکنیکی قاطع عمل می کند احتمالا او محدوده تراکم قیمتهای روزانه یا هفتگی را در طولانی مدت مد نظر قرار داده است. پس این مناطق متراکم در واقع می تواند برای قیمتهای پایین خود ، نقش یک مقاومت را بازی کند و در مقابل می تواند برای قیمتهای بالاتر از خود، نقش حمایت را بازی کند.

حرکات مهم قیمت اغلب بعد از شکست ، این نواحی اتفاق می افتند. اغلب هر چقدر بازار زمان بیشتری را در حول این ناحیه ، نوسان کند در صورت شکسته شدن نوسان شدید تری در قیمت رخ می دهد. پس سعی کنید این نقاط متراکم را بدقت بررسی کنید.

نکته: سعی کنید خریدهای خود را بر روی حمایت های قوی انجام دهید و در مقابل در محدوده مقاومتهای قوی ، اقدام به فروش کنید. همچنین پیشنهاد میکنم از خرید بر روی مقاومت یا محدوده نزدیک به آن ، خودداری کنید زیرا این خرید میتواند ، خرید بسیار پر ریسکی باشد و در صورت برخورد با مقاومت ، دچار افت قیمتی شوند.

موفق و پرسود باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی